Skalovanie startupu vs sales timy a reklamy

Toto som dostal na messengeri ako sucast debaty k clanku o startupovom validatore:

“Pojem škálovanie poznáme :wink: Ale veľmi sa mi nepozdáva tvrdenie, že startup má dôjsť do bodu, kedy nepotrebuje predajný tím a reklamu - to je ako keby CEO čakal v kancelárii, kto sa mu ozve cez odporučenie od známeho. Vďaka sales tímu vie napríklad nabrať rýchlejšie veľkých klientov a pod a nečakať, že sa ozvú sami na základe super komunity. Absolútne súhlasím, že budovať komunitu je veľmi dôležitéa takisto to posunie startup hodne vpred. Ďakujem za vysvetlenie a pozvanie na fórum :slight_smile: Ak by si niekedy mal plán aj niečo vymyslieť s inkubátormi na Slovensku, neváhaj mi napísať, vyzerá to, že si pevnou súčasťou startupovej komunity na Slovensku.”

CEO nema sediet na stolicke a cakat. Ma chodit na fora, konferencie a miesta, kde jeho cielova skupina zije. Tam vie pocuvat, co je opakovanym problem, na zaklade toho postavit prototyp a popytat komunitu, nech ho vyskusa.

Naopak, ked tim budete ucit sa spoliehat na reklamy a pracovat s cold-calling sales timom a outbound reklamami, tak budu robit to, co neskalovatelne firmy, ktore minaju velke budgety a maju super nizke konverzie, lebo tlacia nepotrebne produkty nespravnym cielovkam.

Vďaka sales tímu vie napríklad nabrať rýchlejšie veľkých klientov a pod a nečakať, že sa ozvú sami na základe super komunity.

“rychlejsie velkych klientov” je oxymoron … Startup by sa absolutne nemal focusovat na “velkych klientov”. Sales cycle do corpo prostredi je tak dlhy a tak zlozity ze startup stihne byt uz shutdown dokial nieco korpe preda. A to ani nehovorim o veciach ako zmluvne vyjednavacky kde treba platit pravnikov, atd…